 |
Gildia Magów Poziom 1 |
Koszt: 2000 5 5
|
Wymagania: 3. poziom miasta.
|
Bohater odwiedzający Gildię Magów może nauczyć się przechowywanych w niej czarów. Znajdują się tutaj trzy zaklęcia 1. poziomu.
|
 |
Gildia Magów Poziom 2 |
Koszt: 1000 5 5 1 1 1 1
|
Wymagania: Gildia Magów Poziom 1, 3. poziom miasta.
|
Bohater odwiedzający Gildię Magów może nauczyć się przechowywanych w niej czarów. Znajdują się tutaj trzy zaklęcia 2. poziomu.
|
 |
Gildia Magów Poziom 3 |
Koszt: 1000 5 5 2 2 2 2
|
Wymagania: Gildia Magów Poziom 2, 3. poziom miasta.
|
Bohater odwiedzający Gildię Magów może nauczyć się przechowywanych w niej czarów. Znajdują się tutaj trzy zaklęcia 3. poziomu.
|
 |
Gildia Magów Poziom 4 |
Koszt: 1000 5 5 3 3 3 3
|
Wymagania: Gildia Magów Poziom 3, 3. poziom miasta.
|
Bohater odwiedzający Gildię Magów może nauczyć się przechowywanych w niej czarów. Znajdują się tutaj dwa zaklęcia 4. poziomu.
|
 |
Gildia Magów Poziom 5 |
Koszt: 1000 5 5 5 5 5 5
|
Wymagania: Gildia Magów Poziom 4, 3. poziom miasta.
|
Bohater odwiedzający Gildię Magów może nauczyć się przechowywanych w niej czarów. Znajdują się tutaj dwa zaklęcia 5. poziomu.
|
Szczęście nie opuszcza mieszkańców Asbrand, zarówno w kwestii pracy w czasach pokoju, jak i w trakcie wojen. Dzieje się tak dzięki magicznej włóczni, dumy Asbrand i najważniejszemu ze skarbów. Wedle legendy runy zdobiące to starodawne ostrze to ślady oddechu zostawione przez samego Akatosha, który wręczył ten miecz pierwszym Krasnoludom obiecując im ochronę i pomoc we wszystkich przedsięwzięciach.Asbrand |
Choć zawzięte i honorowe krasnoludy przepadają za walką wręcz, w okolicach Kolvard trudno niezwykle stanąć z wrogiem twarzą w twarz. Od czasów założenia miasta obrońcy jego polegali bardziej na broni miotanej, niż brutalnej sile, tradycja zaś włóczni czy oszczepu głęboko ugruntowana jest wśród ludności. Można tu nająć najlepszych żołnierzy królestwa, zawsze też znajdzie się tu kilka dodatkowych oddziałów pragnących pójść śladem wojskowych tradycji miasta.Kolvard |
Obrońcy miasta mają szczęście większe o 1. |
Wieże strzelnicze zadają 25% obrażeń więcej. |
Berngeyr położone jest w dalekich ostępach Krasnoludzkiego Królestwa. W owym dzikim, nieprzyjaznym regionie, Krasnoludy hodują i trenują swe bestialskie niedźwiedzie służące im za wierzchowce. Z tego też względu garnizon w Berngeyr nie narzeka na brak dosiadających Niedźwiedzi Jeźdźców.Berngeyr |
Sięgającą setek lat wstecz tradycją L'etolf jest oswajanie białych wilków, mieszkańcy zaś innych miast długo pojąć nie mogli, na co braciom ich owe dzikie drapieżniki. Wszystko stało się jasne, gdy w Krasnoludzkim Królestwie rozpoczęła się wojna domowa. Podczas oblężenia L'etolf białe wilki przyszły na odsiecz swym panom, ich skowyt zaś był tak przerażający, że armia napastników zbiegła w przestrachu.L'etolf |
Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich Jeźdźców niedźwiedzi, Niedźwiedzich rycerzy i Niedźwiedzich wojowników o 1. |
Atakujące oddziały mają morale obniżone o 1. |
Tradycyjnie awanturnicze miasto zwinnych palców i spiesznej sprawiedliwości, otwarte i beztroskie Eirik przyciąga wciąż łotrzyków i złodziei nawet spoza granic Grimheim. Przebiegłe Krasnoludy weszły w porozumienie z Gildią Złodzei, na mocy którego członkowie jej otrzymali tam azyl w zamian za dzielenie się informacjami. Lecz na baczności niech się mają złodzieje przekraczający tam płynne co prawda granice; krótka to wyprawa do kopalni, a siły roboczej wciąż tam brak.Eirik |
Cenione przez Krasnoludy w równym stopniu, jak metale szlachetne, klejnoty są wielce pożądanymi drobiazgami. Żadna rasa w Ashan nie wie tak wiele o wydobyciu, cięciu i oprawianiu kamieni szlachetnych, jak krasnoludy, a żadne miasto Kamiennych Auli nie wie o tym tyle, co Merasgar. Dzięki zasobnym złożom i wielkiej sieci kopalń, w mieście tym zawsze natknąć się można na jakieś klejnoty.Merasgar |
Gildia Złodziei jest lepiej poinformowana. |
Dostarcza 2 klejnoty tygodniowo. |
Legenda, mit i wierzenia często mącą tylko w głowach, miast coś wyjaśnić. W tym akurat przypadku nikt nie wątpi jednak w słowa Kapłanów Runów twierdzących, iż sam Arkath, bóstwo Krasnoludów, zstąpił ongi na górę, gdzie obecnie znajduje się Fjori. Błogosławieństwo jego da się bowiem odczuć do tej pory, gdyż w miejscach, gdzie niegdyś wbiły się w ziemię jego pazury, znajdują się obecnie niezwykle zasobne kopalnie rudy.Fjori |
Będące ongi ośrodkiem tresury Ognistych Smoków Ongeir otarło się o zagładę podczas Wojny u Podnóża Góry, gdy zabójcy Mrocznych Elfów zgładzili strażników i treserów, uwalniając następnie owe potwory. Smoki jednak nie tylko umknęły owego dnia z miasta, by nigdy tam już nie powrócić, ale do tego nie zraniły po drodze ani jednego Krasnoluda. Zdawać by się mogło, iż miasto owo ma po prostu niewiarygodne szczęście. Po dziś dzień hazardziści na całym świecie traktują więc przybyszy z Ongeir z wielkim szacunkiem.Ongeir |
Magazyn Zasobów dostarcza dodatkowo 1 rudę dziennie. |
Obrońcy miasta mają szczęście większe o 1. |
Wojownicy, którzy poświęcili się władaniu wielką włócznią krasnoludzką, stanowią siłę uderzeniową krasnoludzkiej armii. Słyną oni ze swego upodobania do piwa jęczmiennego. Freywar znane jest ze swych browarów, nic dziwnego więc, że tutejszym garnizonie wojownicy owi są tak liczni.Freywar |
Między Krasnoludami krąży legenda o Złotej Górze ukrytej gdzieś pośród dzikich ostępów Północnych Lasów. Mieszkańcy leżącego w tamtym właśnie rejonie Rungerd są święcie przekonani, iż góra ta znajduje się gdzieś w pobliżu ich miasta. Wiele pokoleń krasnoludów wydzierało puszczy ziemię skrawek po skrawku, aby odnaleźć wreszcie ów skarb. Jak dotąd nie udało im się to, lecz w Rungerd nigdy nie brakuje przynajmniej drewna.Rungerd |
Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich Włóczników, Harcowników i Harpunników o 2. |
Magazyn Zasobów dostarcza dodatkowo 1 sąg drewna dziennie. |
Okolice Geirmir to jedyne miejsce, gdzie wciąż żyją olbrzymie, pradawne mamuty. Krasnoludzcy bohaterowie używają tych potężnych bestii jako wierzchowców, mimo iż dobrze wytrenowany mamut jest niezwykle drogi. Skarbiec w Geirmir wciąż wypełnia się złotem ze sprzedaży owych olbrzymów.Geirmir |
Brama Skeld przypomina tarczę Obrońcy i jest pomnikiem hartu owych krasnoludzkich wojowników. Podczas ongisiejszej wojny z Mrocznymi Elfami, garnizon Skeld obejmował wyłącznie Obrońców, którzy powstrzymali inwazję Sług Cienia. Setki wojowników utworzyło przed bramą miasta żywą tarczę, nie pozwalając napastnikom przedrzeć się przez mury.Skeld |
Dzienny przychód miasta jest zwiększony o 250 sztuk złota. |
Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich Obrońców, Strażników i Strażników gór o 3. |
Największym utrapieniem Gundmund są czarne kruki padlinożerne. Każdego roku dziwne te ptaki przybywają tu wielkimi chmarami, każdego też roku mieszkańcy Gudmund wychodzą na ulice, by jak najwięcej spośród nich zabić. Kowale tutejsi nauczyli się nawet produkować Wozy z Amunicją, by mieszkańcy pod dostatkiem mieli pocisków służących do karmienia tych nieproszonych gości.Gudmund |
Wiadomo, że Krasnoludy są oszczędne, czy też może nawet sknerowate. Rozległe złoża rudy pozwoliły mieszkańcom Steynjar manipulować potajemnie rynkiem rudy do własnych celów, dzięki czemu kilku lokalnych kupców zgromadziło ogromne bogactwa. Lecz oszustwo ich wyszło na jaw, ich zasoby rudy zajęte zostały przez królestwo, a Król nakazał mieszkańcom Steynjar zawsze już wydobywać dodatkowe ilości rudy.Steynjar |
Wóz z amunicją jest sprzedawany po normalnej cenie. |
Magazyn Zasobów dostarcza dodatkowo 1 rudę dziennie. |
Hring niczego nie ceni tak wysoko, jak życia swych mieszkańców. Podczas wojny z mrocznymi elfami, ludność Hring została niemal całkowicie unicestwiona i od tej pory życie poważa się tam bardziej, niźli złoto. Dlatego też kowale tamtejsi stali się mistrzami w produkcji Namiotów Medyka, które nabyć można tam niezwykle tanio.Hring |
Ruda z kopalni, klejnoty ze wzgórz, broń z kuźni - wszystkie te rzeczy znaleźć można w Svadlund. Rzadko odwiedzane przez karawany innych ras ze względu na trudy i niebezpieczeństwa prowadzącego tam szlaku, miasto owo jest w istocie centrum krasnoludzkich szlaków handlowych. Władający nim klan stara się, aby usługi były tam wydajne, zaś podatki niskie. Mogące wkrótce stać się najzamożniejszym miastem Kamiennych Auli Svadlund szczyci się zatem najkorzystniejszymi cenami na wszystkie towary.Svadlund |
Namiot medyka jest sprzedawany po normalnej cenie. |
Targowisko w tym mieście liczy się podwójnie (oferuje lepsze kursy wymiany). |
Stulecia temu, walki klanów spustoszyły i niemal całkowicie wyludniły Hrottar. Gdy ostatni maruderzy opuszczali właśnie miasto po zakończeniu walk, pobliskimi górami targnęło nagłe trzęsienie ziemi, które odsłoniło bogate złoża szlachetnych kamieni. Wkrótce miasto zalane zostało falami migracji, gdyż krasnoludy niczego nie cenią sobie tak bardzo, jak klejnotów. Kopalnie Hrottar prędko zyskały uznanie, zaś wydobywane w nich kamienie wciąż cenniejsze są od pochodzących z innych części Ashan. Grimheim zawdzięcza temu właśnie temu miastu niemałą część swych dochodów, a także i sławy.Hrottar |
Zamarznięty wodospad w Thorbjar to piękny i wspaniały widok. Błyszcząca w słońcu kolumna wody góruje nad miastem, jej wierzchołek zaś niknie w chmurach. Wielu krasnoludów przybywa do Thorbjar, by nacieszyć oczy tym cudem natury. Niewielu wie jednak, iż wodospad w Thorbjar jest również źródłem zamożności miasta; w głębi góry, osłonięty zmrożoną kolumną przed oczami obcego, znajduje się drugi wodospad z kryształami zamiast lodu.Thorbjar |
Dostarcza 2 klejnoty tygodniowo. |
Dostarcza 2 kryształy tygodniowo. |
To w Hyrkjolf wojownicy zdecydowani zostać Berserkerami przechodzą ostatnie próby. Opodal murów miasta znajdują się Skały Wściekłości, grań olbrzymich kamieni. Tylko wojownik zdolny rozłupać jeden z nich gołymi rękami godzien jest tytułu Berserkera. Nie każdy przejść może ową próbę, lecz do miasta wciąż napływają śmiałe Krasnoludy pragnące tego dokonać - nie brakuje więc tam wojowników.Hyrkjolf |
Okryte śniegiem Frostfred leży tam, gdzie dmą dziko gwałtowne wichury. Niewielu krasnoludów jest w stanie przeżyć w panującym tam mrozie, nie wspominając już o żadnych wrogach, którzy mogliby ośmielić się zająć owo miasto. Tylko mieszkańcy Frostfred są w stanie trzymać pewnie swą broń mimo przeszywającego wiatru i sięgającego pasa śniegu, wszyscy zaś inni skazani są na powolną i nieuchronną śmierć.Thrvarrald |
Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich Awanturników, Berserkerów i Pogromców o 1. |
Atakujące oddziały mają atak obniżony o 2. |
Mury Icegerd to potężne góry pokryte prastarym lodowcem. Służyły ongi za schronienie zbuntowanym krasnoludom i niejeden wojownik padł pod tymi niemożliwymi do zdobycia murami. Choć buntownicy - pozbawieni jadła i zapasów - ostatecznie się poddali, mury pozostały nietknięte. Doceniając potencjał obronny tego miejsca, król Tolghar nakazał wznieść tu Icegerd.Icegerd |
Będące wrotami do Królestwa Krasnoludów Tor Hrall jest centrum handlu dla wszystkich, którzy pragną robić interesy z Kamiennymi Aulami. Ceny są tu utrzymywane na niskim poziomie, aby nikogo nie gniewał tutejszy monopol na handel.Tor Hrall |
Wszystkie elementy fortyfikacji mają o 50 punktów zdrowia więcej. |
Targowisko w tym mieście liczy się podwójnie (oferuje lepsze kursy wymiany). |
"Dzikie", "okrutne" i "brutalne" to tylko niektóre z określeń używanych do opisania krwawych, lecz wciąż cieszących się niebywałą popularnością rozrywek Jarveg. Odbywają się tu walki wszelkiego rodzaju zwierząt od psów, poprzez niedźwiedzie, aż po yeti, większą część dochodów miasta stanowią zaś zyski z zakładów. Choć zakrwawiony śnieg areny zdaje się niektórym odrażający, niekończący się strumień hazardzistów i widzów sprawia, że skarbiec miasta niemal zawsze jest pełen.Jarveg |
Mieszkańcy Torgerd znani są jako najmniej przyjaźni i najbardziej tajemniczy pośród wszystkich krasnoludów. Obcy próbujący dostać się do ich miasta przejść muszą szereg weryfikacji, nawet zaś, jeśli znajdą się już wewnątrz miejskich murów, wciąż śledzić ich będzie niejedna para oczu. Nikt mnie jest pewien, co właściwie ukrywają mieszkańcy Torgerd, lecz miasto owo nigdy nie wpadło w ręce wroga, zaś obrońcy jego podczas oblężenia podobni zdają się być potężnym skałom, które czas tylko mógłby skruszyć.Torgerd |
Dzienny przychód miasta jest zwiększony o 250 sztuk złota. |
Obrońcy miasta mają obronę większą o 2. |
Niewielu wie, że Knud jest stolicą złodziei Krasnoludzkiego Królestwa. Krasnoludy stronią od kradzieży i podstępów, uważając je za uwłaczające i haniebne. Ich pragmatyczna natura sprawia jednak, iż potajemnie korzystają z usług gildii Złodziei. Knud jest zatem miejscem, gdzie można uzyskać informacje o wszystkim, co dzieje się w Kamiennych Aulach i wielu wie o tym, ale oczywiście woli trzymać język za zębami, niż go stracić. |
Wieże Ulfson przyozdobione są złożonymi płaskorzeźbami magicznych run, wyrytymi przez tutejszych kapłanów. Błogosławione mocami Arkatha, a do tego dysponujące niezwykle rozgrzanym powietrzem z ujść lawy pod miastem, wieże owe prowadzić mogą niezrównanie niszczycielski i precyzyjny ostrzał.Ulfson |
Gildia Złodziei jest lepiej poinformowana. |
Wieże strzelnicze zadają 25% obrażeń więcej. |
Vemsdal było pierwszą stolicą Krasnoludzkiego Królestwa. Oblężone zostało podczas walk wewnątrz klanu, które zabrały wielu słynnych wojowników, by wreszcie skończyć się turniejem, którego zwycięzca dał początek obecnej dynastii. Choć opuścił on to miasto i założył nową stolicę, Vemsdal wciąż przyciąga bohaterów. Stara legenda mówi, że Krasnolud rozpoczynający swą służbę w Vemsdal zostanie kiedyś królem.Vemsdal |
Koszt rekrutacji bohaterów jest o 10% mniejszy. |
Do góry |