Katapulta | |||||
---|---|---|---|---|---|
Wystrzeliwując na wielkie odległości ciężkie pociski lub głazy, katapulta jest zmorą zarówno obrońców zamków, jak i innych oddziałów. | Atak |
--- | Obrona |
10 | |
Obrażenia |
150-200 | Życie |
1000 | ||
Inicjatywa |
10 | Szybkość |
--- | ||
Strzały |
∞ | Mana |
--- | ||
Doświadczenie |
--- | Moc |
--- | ||
Przyrost |
--- | Koszt |
--- | ||
Konstrukt, jak sama nazwa wskazuje, nie jest istotą żywą. Jego morale jest zawsze neutralne. Nie podlega działaniu magii opartej na truciźnie, oślepianiu i kontroli umysłu. Nie można go wskrzesić ani leczyć w Namiocie Medyka.Urządzenie mechaniczne. Można posiadać tylko jedną taką machinę w armii, niezależnie od ilości reszty oddziałów.Machina wojenna. Pojawia się podczas oblężeń i zadaje obrażenia wyłącznie murom zamkowym.Niszczy mury obronne. | |||||
» Komentarz: W wypadku oblegania zamku, dopiero po zniszczeniu wieżyczek bocznych, machina może zaatakować główną wieżę. Po zniszczeniu Katapulta zostaje naprawiona, o ile oblegający zajął miasto. |
|||||
Do góry |
Balista | |||||
---|---|---|---|---|---|
Naturalne rozwinięcie koncepcji kuszy. Potężna balista wystrzeliwuje wielkie pociski z dużej odległości. | Atak |
5 | Obrona |
5 | |
Obrażenia |
2*3(M) | Życie |
250 | ||
Inicjatywa |
10 | Szybkość |
--- | ||
Strzały |
100 | Mana |
--- | ||
Doświadczenie |
--- | Moc |
--- | ||
Przyrost |
--- | Koszt |
1500 | ||
Konstrukt, jak sama nazwa wskazuje, nie jest istotą żywą. Jego morale jest zawsze neutralne. Nie podlega działaniu magii opartej na truciźnie, oślepianiu i kontroli umysłu. Nie można go wskrzesić ani leczyć w Namiocie Medyka.Urządzenie mechaniczne. Można posiadać tylko jedną taką machinę w armii, niezależnie od ilości reszty oddziałów.Machina wojenna. Konstrukt może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona o 50%. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasu własnej amunicji.Strzelec. | |||||
» Komentarz: Obrażenia zadawane przez Balistę to sześciokrotność ataku i wiedzy bohatera. Sprawia to, że szczególnie efektowna jest w wypadku Twierdzy i Akademii. Jeśli inwestujemy w Balistę to oprócz Trójstrzału warto rozważyć Płonące strzały - podwajają jej skuteczność. Dodatkowo machina ta największe znaczenie ma na małych mapach. |
|||||
Do góry |
Namiot medyka | |||||
---|---|---|---|---|---|
Namiot Medyka przyda się w każdej armii - ranny żołnierz lub stworzenie może udać się tu po leczenie. | Atak |
--- | Obrona |
0 | |
Obrażenia |
--- | Życie |
100 | ||
Inicjatywa |
10 | Szybkość |
--- | ||
Strzały |
3 | Mana |
--- | ||
Doświadczenie |
--- | Moc |
--- | ||
Przyrost |
--- | Koszt |
500 | ||
Konstrukt, jak sama nazwa wskazuje, nie jest istotą żywą. Jego morale jest zawsze neutralne. Nie podlega działaniu magii opartej na truciźnie, oślepianiu i kontroli umysłu. Nie można go wskrzesić ani leczyć w Namiocie Medyka.Urządzenie mechaniczne. Można posiadać tylko jedną taką machinę w armii, niezależnie od ilości reszty oddziałów.Machina wojenna. Przywraca pewną liczbę punktów życia pewnemu oddziałowi, niebędącemu jednostką mechaniczną.Leczy jednostki niemechaniczne. | |||||
» Komentarz: Dopóki nie posiadamy zdolności Namiot medyka, tenże leczy bez ograniczeń, ale nie może wskrzeszać - jedynie rozprasza negatywne efekty i leczy. Na małych mapach ta zdolność może się przydać, ale na dużych Namiot nie wpływa istotnie na rozgrywkę. |
|||||
Do góry |
Wóz z amunicją | |||||
---|---|---|---|---|---|
Wóz z Amunicją wypchany pociskami wszelkich kształtów i wielkości. Powinien znajdować się w taborach każdej dobrze wyekwipowanej armii. | Atak |
--- | Obrona |
5 | |
Obrażenia |
--- | Życie |
100 | ||
Inicjatywa |
--- | Szybkość |
--- | ||
Strzały |
--- | Mana |
--- | ||
Doświadczenie |
--- | Moc |
--- | ||
Przyrost |
--- | Koszt |
750 | ||
Konstrukt, jak sama nazwa wskazuje, nie jest istotą żywą. Jego morale jest zawsze neutralne. Nie podlega działaniu magii opartej na truciźnie, oślepianiu i kontroli umysłu. Nie można go wskrzesić ani leczyć w Namiocie Medyka.Urządzenie mechaniczne. Można posiadać tylko jedną taką machinę w armii, niezależnie od ilości reszty oddziałów.Machina wojenna. Wszystkie sojusznicze oddziały łucznicze mają nielimitowaną amunicję tak długo, jak konstrukt ten znajduje się na polu bitwy.Dostarcza strzelcom amunicję bez ograniczeń. | |||||
» Komentarz: Jaki jest Wóz z amunicją każdy widzi. |
|||||
Do góry |