Poziom łatwy
Zasoby startowe |
Gracz - człowiek |
Gracz - komputer |
50 000 złota |
5 000 złota |
50 drewna |
10 drewna |
50 rudy |
10 rudy |
25 rtęci |
3 rtęci |
25 siarki |
3 siarki |
25 kryształów |
3 kryształy |
25 klejnotów |
3 klejnoty |
Zachowanie gracza komputerowego: Komputer korzysta z zaklęć tylko do 3. poziomu. W czasie bitwy, do pierwszej linii ataku wybiera jednostki walczące wręcz, następnie latające, a na samym końcu strzelające i/lub używające magii. Przyrost jednostek gracza komputerowego jest mniejszy o połowę, a budynki w swoich miastach buduje co drugi dzień. Gracz komputerowy wynajmuje tylu bohaterów, ile posiada miast +1 (nie może jednak posiadać więcej niż 8 herosów). Komputer niezbyt inwestuje w rozwój swoich miast.
Neutralne potwory: Na Mapie Przygody wielkość oddziałów neutralnych jest mniejsza o połowę lecz ilość możliwych do zdobycia punktów doświadczenia za każdą zabitą istotę jest podwójna. Na początku każdego nowego tygodnia liczebność armii neutralnych jest zwiększana o 5%.
Poziom normalny
Zasoby startowe |
Gracz - człowiek |
Gracz - komputer |
30 000 złota |
10 000 złota |
30 drewna |
10 drewna |
30 rudy |
10 rudy |
15 rtęci |
5 rtęci |
15 siarki |
5 siarki |
15 kryształów |
5 kryształy |
15 klejnotów |
5 klejnoty |
Zachowanie gracza komputerowego: Komputer korzysta z zaklęć tylko do 3. poziomu. W czasie bitwy, do pierwszej linii ataku wybiera jednostki walczące wręcz, następnie latające, a na samym końcu strzelające i/lub używające magii. Komputer w swoich miastach wznosi budynki co drugi dzień i wynajmuje tylu bohaterów, ile posiada miast +1 (nie może jednak posiadać więcej niż 8 herosów). Komputer niezbyt inwestuje w rozwój swoich miast.
Neutralne potwory: Na początku każdego nowego tygodnia liczebność armii neutralnych jest zwiększana o 9%.
Poziom ciężki
Zasoby startowe |
Gracz - człowiek |
Gracz - komputer |
20 000 złota |
20 000 złota |
20 drewna |
20 drewna |
20 rudy |
20 rudy |
10 rtęci |
10 rtęci |
10 siarki |
10 siarki |
10 kryształów |
10 kryształy |
10 klejnotów |
10 klejnoty |
Zachowanie gracza komputerowego: Komputer nie jest ograniczany, jeżeli chodzi o korzystanie z dostępnych zaklęć. W czasie bitwy rozstawia swoją armię w zależności od ustawień wojsk przeciwnika. Formacja jego armii ma uniemożliwić atak na oddziały w pierwszej turze. W porównaniu do poprzednich poziomów trudności, atak skupia się na jednostkach latających, potem na strzelających i/lub używających magii, a na samym końcu na walczących wręcz. Gracz komputerowy wznosi nowy budynek każdego dnia (jeśli go na to stać). Wynajmuje on tylu bohaterów, ile posiada miast +2 (nie może jednak posiadać więcej niż 14 herosów). Jest skupiony na rozbudowie swoich miast. Na polu walki jest bardziej agresywny względem graczy ludzkich niż innych armii sterowanych także przez komputer. Częściej ucieka z pola bitwy niż na wcześniej opisywanych poziomach.
Neutralne potwory: W kampaniach wielkość armii neutralnych jest większa o 30% lecz liczba punktów doświadczenia za każdą
zabitą jednostkę jest zmniejszona (ale ilość punktów doświadczenia, które można zdobyć jest taka sama, jak w przypadku poprzednich poziomów trudności gry). W zwykłych scenariuszach oraz mapach wieloosobowych wielkość oddziałów na Mapie Przygody jest większa o 12% i nie ma modyfikacji, co do ilości zdobywania punktów doświadczenia. Na początku każdego nowego tygodnia liczebność armii neutralnych jest zwiększana o 10%.
Poziom heroiczny
Zasoby startowe |
Gracz - człowiek |
Gracz - komputer |
10 000 złota |
30 000 złota |
10 drewna |
30 drewna |
10 rudy |
30 rudy |
5 rtęci |
15 rtęci |
5 siarki |
15 siarki |
5 kryształów |
15 kryształy |
5 klejnotów |
15 klejnoty |
Zachowanie gracza komputerowego: Komputer nie jest ograniczany, jeżeli chodzi o korzystanie z dostępnych zaklęć. W czasie bitwy rozstawia swoją armię w zależności od ustawień wojsk przeciwnika. Formacja jego armii ma uniemożliwić atak na oddziały w pierwszej turze. W porównaniu do poprzednich poziomów trudności, atak skupia się na jednostkach strzelających i/lub używających magii, potem na latających, a na samym końcu na walczących wręcz. Gracz komputerowy wznosi nowy budynek każdego dnia (jeśli go na to stać). Wynajmuje on 2x więcej bohaterów niż posiada miast +1 (nie może jednak posiadać więcej niż 17 herosów). Jest bardzo skupiony na rozbudowie swoich miast. Na polu walki jest bardziej agresywny względem graczy ludzkich niż innych armii sterowanych także przez komputer. Jeszcze częściej ucieka z pola bitwy niż na wcześniej opisywanym poziomie Ciężkim.
Neutralne potwory: W kampaniach wielkość armii neutralnych jest podwojona lecz liczba punktów doświadczenia za każdą zabitą jednostkę jest zmniejszona o połowę (ale ilość punktów doświadczenia, które można zdobyć jest taka sama jak w przypadku poprzednich poziomów trudności gry). W zwykłych scenariuszach oraz mapach wieloosobowych wielkość oddziałów na Mapie Przygody jest większa o 40% i nie ma ograniczeń, co do ilości zdobywania punktów doświadczenia. Na początku każdego nowego tygodnia liczebność armii neutralnych jest zwiększana o 11%.