Wszystkim znane Tygodnie to element rozgrywki, który doczekał się rozwinięcia i ulepszenia. Charakteryzują się one różnymi pozytywnymi efektami, ale również utrudnieniami, które bezpośrednio wpływają na prowadzoną rozgrywkę. Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że w odróżnieniu od poprzednich części cyklu w Heroes V funkcjonuje o wiele więcej Tygodni, a właściwości niektórych z nich są bardziej rozbudowane.
W zestawieniu nie zostały wzięte pod uwagę tzw. "Tygodnie bez efektu", które nie wnoszą sobą nic konkretnego do gry - poza akcentem humorystycznym.
Tydzień Nieróbstwa |
Tydzień Spokoju |
Podczas walki inicjatywa wszystkich istot Przystani, Sylwan, Fortecy i Akademii jest zmniejszona o 20%. |
Podczas walki inicjatywa wszystkich istot armii Nekropolis, Twierdzy, Inferno i Lochu jest zmniejszona o 20%. |
Tydzień Osłabienia |
Tydzień Zniedołężnienia |
Podczas walki obrona wszystkich istot Przystani, Sylwan, Fortecy i Akademii jest zmniejszona o 20%. |
Podczas walki obrona wszystkich istot Nekropolis, Twierdzy, Inferno i Lochu jest zmniejszona o 20%. |
Tydzień Smutku |
Tydzień Światła |
Podczas walki morale i szczęście wszystkich istot Przystani, Sylwan, Fortecy i Akademii są zmniejszone o 2. |
Podczas walki morale i szczęście wszystkich istot Twierdzy, Nekropolis, Inferno i Lochu są zmniejszone o 2. |
Tydzień Nadziei |
Tydzień Równowagi |
Podczas walki morale i szczęście wszystkich istot zwiększone jest o 1. |
Brak efektu działania morale i szczęścia podczas walki. |
Tydzień Wytrzymałości |
Tydzień Mocy i Magii |
Podczas walki liczba punktów życia wszystkich stworzeń zwiększa się o 20%. |
W czasie walki obrażenia z niemagicznych źródeł są zwiększone o 50%, a koszt czarów jest mniejszy o 50%. |
Tydzień Mocy |
Tydzień Magii |
W czasie walki obrażenia z niemagicznych źródeł są zwiększone o 50%. |
Podczas walki koszt rzucania czarów jest zmniejszony o połowę. |
Tydzień Eteru |
Tydzień Chaosu |
Koszt rzucenia zaklęcia jest podwójny. |
Podczas walki obrażenia spowodowane przez czary są zwiększone o 50%. |
Tydzień Ognia i Lodu |
Tydzień Wody |
Podczas walki czary związane z ogniem i lodem zadają podwójne obrażenia. |
Podczas walki, obrażenia zadawane przez czary związane z lodem i liczba przywoływanych Żywiołaków wody są zwiększone o 50%. |
Tydzień Ognia |
Tydzień Ziemi |
Podczas walki, obrażenia zadawane przez czary związane z żywiołem ognia i liczba przywoływanych Żywiołaków ognia są zwiększone o 50%. |
Podczas walki, obrażenia zadawane przez czary związane z żywiołem ziemi i liczba przywoływanych Żywiołaków ziemi są zwiększone o 50%. |
Tydzień Powietrza |
Tydzień Ewokacji |
Podczas walki, obrażenia zadawane przez czary związane z żywiołem powietrza i liczba przywoływanych Żywiołaków powietrza są zwiększone o 50%. |
Podczas walki wszystkie czary Magii Zniszczenia rzucane są na poziomie eksperckim. |
Tydzień Wyrzeczeń |
Tydzień Zmian |
Podczas walki wszystkie czary Magii Światła rzucane są na poziomie eksperckim. |
Podczas walki wszystkie czary Magii Mroku rzucane są na poziomie eksperckim. |
Tydzień Przywołań |
Podczas walki wszystkie czary Magii Przywołania rzucane są na poziomie eksperckim. |
Do góry |
Tydzień Chłopa |
Tydzień Łucznika |
Przyrost populacji Chłopów, Szeregowych i Osiłków jest podwójny. |
Przyrost populacji Łuczników, Strzelców wyborowych i Kuszników jest podwójny. |
Tydzień Zbrojnych |
Tydzień Gryfa |
Przyrost populacji Zbrojnych, Krzyżowców i Fanatyków jest podwójny. |
Przyrost populacji Gryfów, Gryfów królewskich i Gryfów bojowych jest podwójny. |
Tydzień Kapłana |
Tydzień Kawalerzysty |
Przyrost populacji Kapłanów, Inkwizytorów i Mrocznych kapłanów jest podwójny. |
Przyrost populacji Kawalerzystów, Paladynów i Czempionów jest podwójny. |
Tydzień Anioła |
Tydzień Gremlina |
Przyrost populacji Aniołów, Archaniołów i Serafinów jest podwójny. |
Przyrost populacji Gremlinów, Gremlinów dowódców i Gremlinów sabotażystów jest podwójny. |
Tydzień Gargulca |
Tydzień Golema |
Przyrost populacji Gargulców, Obsydianowych gargulców i Marmurowych gargulców jest podwójny. |
Przyrost populacji Golemów, Stalowych golemów i Magnetycznych golemów jest podwójny. |
Tydzień Maga |
Tydzień Dżinna |
Przyrost populacji Magów, Arcymagów i Magów bitewnych jest podwójny. |
Przyrost populacji Dżinnów, Dżinnów sułtańskich i Dżinnów wizjonerów jest podwójny. |
Tydzień Rakszasa rani |
Tydzień Kolosa |
Przyrost populacji Rakszasa rani, Rakszasa radża i Rakszasa kszatri jest podwójny. |
pPzyrost populacji Kolosów, Tytanów i Tytanów burz jest podwójny. |
Tydzień Nimfy |
Tydzień Tancerzy wojny |
Przyrost populacji Nimf, Rusałek i Driad jest podwójny. |
Przyrost populacji Tancerzy ostrzy, Tancerzy wojny i Tancerzy wiatru jest podwójny. |
Tydzień Gromu |
Tydzień Druida |
Przyrost populacji Myśliwych, Łowczych i Mistycznych łuczników jest podwójny. |
Przyrost populacji Druidów, Wielkich druidów i Arcydruidów jest podwójny. |
Tydzień Jednorożca |
Tydzień Drzewca |
Przyrost populacji Jednorożców, Srebrnych jednorożców i Białych jednorożców jest podwójny. |
Przyrost populacji Drzewców, Entów i Dzikich entów jest podwójny. |
Tydzień Zielonego smoka |
Tydzień Impa |
Przyrost Zielonych, Szmaragdowych i Kryształowych smoków jest podwójny. |
Przyrost populacji Impów, Chowańców i Szkodników jest podwójny. |
Tydzień Demona |
Tydzień Piekielnego ogara |
Przyrost populacji Demonów, Rogatych demonów i Rogatych bestii jest podwójny. |
Przyrost populacji Piekielnych ogarów, Cerberów i Ognistych ogarów jest podwójny. |
Tydzień Sukkubusa |
Tydzień Zmory |
Przyrost populacji Sukkubusów, Władczyń sukkubusów i Uwodzicielskich sukkubusów jest podwójny. |
Przyrost populacji Piekielnych rumaków, Zmór i Koszmarów jest podwójny. |
Tydzień Czarciego lorda |
Tydzień Diabła |
Przyrost populacji Czartów, Czarcich lordów i Czarcich pomiotów jest podwójny. |
Przyrost populacji Diabłów, Arcydiabłów i Arcydemonów jest podwójny. |
Tydzień Zabójcy |
Tydzień Krwi |
Przyrost Zwiadowców, Zabójców i Prześladowców jest podwójny. |
Przyrost populacji Krwawych dziewic, Krwawych furii i Krwawych sióstr jest podwójny. |
Tydzień Minotaura |
Tydzień Jeźdźca |
Przyrost populacji Minotaurów, Minotaurów strażników i Minotaurów nadzorców jest podwójny. |
Przyrost populacji Mrocznych jeźdźców, Posępnych jeźdźców i Czarnych jeźdźców jest podwójny. |
Tydzień Hydry |
Tydzień Matrony |
Przyrost populacji Hydr, Hydr z głębin i Hydr kwasowych jest podwójny. |
Przyrost populacji Wiedźm cienia, Matron cienia i Dam cienia jest podwójny. |
Tydzień Czarnego Smoka |
Tydzień Szkieletów |
Przyrost populacji Smoków cienia i Czarnych smoków jest podwójny. |
Przyrost populacji Szkieletów, Kościanych łuczników i Kościanych wojowników jest podwójny. |
Tydzień Żywych Trupów |
Tydzień Ducha |
Przyrost populacji Ożywieńców, Zombie i Gnijących zombie jest podwójny. |
Przyrost populacji Duchów, Widm i Poltergeistów jest podwójny. |
Tydzień Wampira |
Tydzień Lisza |
Przyrost populacji Wampirów, Wampirzych lordów i Wampirzych książąt jest podwójny. |
Przyrost populacji Liszów, Arcyliszów i Liszmistrzów jest podwójny. |
Tydzień Upiora |
Tydzień Kościanego smoka |
Przyrost populacji Upiorów, Kostuch i Banshee jest podwójny. |
Przyrost populacji Kościanych smoków, Widmowych smoków i Upiornych smoków jest podwójny. |
Tydzień Obrońcy |
Tydzień Włóczni |
Przyrost populacji Obrońców, Strażników i Strażników gór jest podwójny. |
Przyrost populacji Włóczników, Harcowników i Harpunników jest podwójny. |
Tydzień Niedźwiedzia |
Tydzień Szału |
Przyrost populacji Niedźwiedzich jeźdźców, Niedźwiedzich rycerzy i Niedźwiedzich wojowników jest podwójny. |
Przyrost populacji Awanturników, Berserkerów i Pogromców jest podwójny. |
Tydzień Płomienia |
Tydzień Piorunów |
Przyrost populacji Kapłanów runów, Patriarchów runów i Strażników runów jest podwójny. |
Przyrost Władców piorunów, Władców płomienia i Władców burz jest podwójny. |
Tydzień Salamandry |
Tydzień Goblina |
Przyrost populacji Ognistych smoków, Magmowych smoków i Wulkanicznych smoków jest podwójny. |
Przyrost populacji Goblinów, Goblińskich sidlarzy i Goblińskich plugawców jest podwójny. |
Tydzień Centaura |
Tydzień Orka |
Przyrost populacji Centaurów, Centaurów koczowników i Centaurów grasantów jest podwójny. |
Przyrost populacji Wojowników, Rębaczy i Podżegaczy jest podwójny. |
Tydzień Szamanki |
Tydzień Wodza |
Przyrost populacji Szamanek, Cór ziemi i Cór nieba jest podwójny. |
Przyrost populacji Siepaczy, Oprawców i Hersztów jest podwójny. |
Tydzień Wiwerny |
Tydzień Cyklopa |
Przyrost populacji Wiwern, Jadowitych wiwern i Pao kai jest podwójny. |
Przyrost populacji Cyklopów, Dzikich cyklopów i Krwawych cyklopów jest podwójny. |
Tydzień Zarazy |
Tydzień Choroby |
Wszystkie istoty we wszystkich siedzibach umierają - brak przyrostu populacji istot. |
Jedna trzecia jednostek, które znajdują się w budynkach, umiera na początku tego tygodnia - tygodniowy przyrost obniżony jest do jednej trzeciej. |
Tydzień Gorączki |
Tydzień Życia |
Połowa istot we wszystkich siedzibach umiera - przyrost populacji nowych istot zmniejszony jest o połowę (lecz pojawi się minimalnie jedna istota). |
Przyrost populacji wszystkich istot jest podwójny. |
Tydzień Połączenia |
Przyrost populacji wszystkich istot oraz przychód wszystkich kopalni i miast jest potrójny. |
Do góry |