Bardzo ciekawym i godnym uwagi jest Talent Rasowy frakcji Akademii, jakim jest Rzemieślnik. Pozwala on bohaterom na tworzenie "mini-artefaktów" i zaopatrywanie nimi jednostek armii Czarodziejów. Na korzystanie bohaterom z tego Talentu pozwala Kuźnia Artefaktów.
Tworzenie mini-artefaktów odbywa się poprzez naszego herosa - wybieramy różne statystki/efekty jednostek, które mają być zwiększone i ulepszone. Każdy z takich małych artefaktów może zostać stworzony z maksymalnie trzech składni, a ich szczegółowe wartości są uzależnione od poziomu wiedzy bohatera.
Poziom podstawowy Rzemieślnika pozwala na udoskonalenie 1 efektu, poziom zaawansowany na 2 efekty, a poziom ekspercki na 3 efekty. Wbrew pozorom, kolejność wybieranych efektów ma znaczenie, ponieważ wpływa ona na ostateczną cenę mini-artefaktów. Zanim zdecydujemy się na konstrukcję jednego z nich, warto sprawdzić różne kombinacje po to, by osiągnąć ten sam efekt za możliwie jak najmniejszą cenę. Ciekawym rozwiązaniem jest także rozmontowywanie artefaktów, które pozwala na odzyskanie wcześniej zainwestowanych surowców.
Wiedza bohatera |
Atak |
Obrona |
Punkty życia |
Inicjatywa |
Ruch |
Morale |
Szczęście |
Ochrona magiczna |
Miażdżenie zbroi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
W = 1 | +1 | +1 | +1 | +1% | +1 | +1 | +1 | +6% | -1 |
W = 2 | - | - | - | +2% | - | - | - | +13% | - |
W = 3 | - | - | - | +3% | - | - | - | +19% | - |
W = 4 | +2 | +2 | - | +4% | - | - | - | +25% | - |
W = 5 | - | - | +2 | +5% | - | - | - | +29% | - |
W = 6 | - | - | - | +6% | - | - | - | +34% | - |
W = 7 | - | - | - | +7% | - | - | - | +37% | - |
W = 8 | +3 | +3 | - | +8% | - | - | - | +41% | - |
W = 9 | - | - | - | +9% | - | - | - | +44% | - |
W = 10 | - | - | +3 | +10% | - | +2 | +2 | +47% | - |
W = 11 | - | - | - | +11% | - | - | - | +49% | - |
W = 12 | +4 | +4 | - | +12% | - | - | - | +52% | - |
W = 13 | - | - | - | +13% | - | - | - | +54% | - |
W = 14 | - | - | - | +14% | - | - | - | +56% | - |
W = 15 | - | - | +4 | +15% | +2 | - | - | +58% | -2 |
W = 16 | +5 | +5 | - | +16% | - | - | - | +60% | - |
W = 17 | - | - | - | +17% | - | - | - | +61% | - |
W = 18 | - | - | - | +18% | - | - | - | +63% | - |
W = 19 | - | - | - | +19% | - | - | - | +64% | - |
W = 20 | +6 | +6 | +5 | +20% | - | +3 | +3 | +66% | - |
W = 21 | - | - | - | +21% | - | - | - | +67% | - |
W = 22 | - | - | - | +22% | - | - | - | +68% | - |
W = 23 | - | - | - | +23% | - | - | - | +69% | - |
W = 24 | +7 | +7 | - | +24% | - | - | - | +70% | - |
W = 25 | - | - | +6 | +25% | - | - | - | +71% | - |
W = 26 | - | - | - | +26% | - | - | - | +72% | - |
W = 27 | - | - | - | +27% | - | - | - | +73% | - |
W = 28 | +8 | +8 | - | +28% | - | - | - | +74% | - |
W = 29 | - | - | - | +29% | - | - | - | +75% | - |
W = 30 | - | - | +7 | +30% | +3 | +4 | +4 | +76% | -3 |
W = 31 | - | - | - | +31% | - | - | - | - | - |
W = 32 | +9 | +9 | - | +32% | - | - | - | +77% | - |
W = 33 | - | - | - | +33% | - | - | - | +78% | - |
W = 34 | - | - | - | +34% | - | - | - | - | - |
W = 35 | - | - | +8 | +35% | - | - | - | +79% | - |
W = 36 | +10 | +10 | - | +36% | - | - | - | - | - |
W = 37 | - | - | - | +37% | - | - | - | +80% | - |
W = 38 | - | - | - | +38% | - | - | - | - | - |
W = 39 | - | - | - | +39% | - | - | - | +81% | - |
W = 40 | +11 | +11 | +9 | +40% | - | +5 | +5 | - | - |
W = 41 | - | - | - | +41% | - | - | - | +82% | - |
W = 42 | - | - | - | +42% | - | - | - | - | - |
W = 43 | - | - | - | +43% | - | - | - | - | - |
W = 44 | +12 | +12 | - | +44% | - | - | - | - | - |
W = 45 | - | - | +10 | +45% | +4 | - | - | +83% | -4 |
W = 46 | - | - | - | +46% | - | - | - | - | - |
W = 47 | - | - | - | +47% | - | - | - | - | - |
W = 48 | +13 | +13 | - | +48% | - | - | - | - | - |
W = 49 | - | - | - | +49% | - | - | - | +84% | - |
W = 50 | - | - | +11 | +50% | - | +6 | +6 | - | - |
W = 51 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
W = 52 | +14 | +14 | - | - | - | - | - | - | - |
W = 53 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
W = 54 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
W = 55 | - | - | +12 | - | - | - | - | - | - |
W = 56 | +15 | +15 | - | - | - | - | - | - | - |
W = 57 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
W = 58 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
W = 59 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
W = 60 | +16 | +16 | +13 | - | +5 | +7 | +7 | +85% | -5 |
Z tworzonych przez Czarodziejów mini-artefaktów korzystać mogą tylko jednostki Akademii. Każda z jednostek może korzystać tylko z jednego takiego przedmiotu. Wchodząc w ekran statystyk danej istoty, możemy dowolnie zarządzać tymi artefaktami, tj. zmieniać je lub też usuwać. Artefakty jak najbardziej mogą być wymieniane pomiędzy jednostkami, ale dokonać tego można będąc tylko w murach miast Akademii.
Rzemieślnik jest bardzo oryginalnym pomysłem na dodatkowe wzmacnianie statystyk jednostek. Sporym minusem są koszta, jakie ten talent ze sobą niesie, ale nie można przecież wzmacniać swojej armii bez odpowiednich nakładów i poświęceń.
Umiejętność główna | |||||
---|---|---|---|---|---|
Rzemieślnik Unikalny talent Czarodzieja. Bohater może tworzyć dla stworzeń ekwipunek pierwszego poziomu. |
|||||
Lepszy Rzemieślnik Unikalny talent Czarodzieja. Bohater może tworzyć dla stworzeń ekwipunek drugiego poziomu. |
|||||
Ekspercki Rzemieślnik Unikalny talent Czarodzieja. Bohater może tworzyć dla stworzeń ekwipunek trzeciego poziomu. |
|||||
Rzemieślnik Niezrównany Unikalny talent Czarodzieja. Bohater może tworzyć dla stworzeń ekwipunek trzeciego poziomu. Koszt tworzenia ekwipunku dla stworzeń jest mniejszy o połowę. |
|||||
Umiejętności podrzędne | |||||
Magiczne Zwierciadło Każdy czar powodujący obrażenia lub nakładający klątwę rzucony przez wrogiego bohatera może zostać odbity i skierowany do innego celu, wliczając w to jednostki przeciwnika. Szansa na odbicie zaklęcia wynosi 10% + poziom bohatera * 2%. Czary grupowe i masowe nie mogą zostać odparte. |
|||||
Znamię Czarodzieja Specjalna zdolność bojowa. Postać rzucająca zaklęcie wiąże się Znamieniem Czarodzieja z celem tak, że każdy kolejny czar trafiający w ten cel zadaje mu podwójną liczbę obrażeń i wymaga podwojonego kosztu w manie. Co więcej, każdy czar rzucony na inne stworzenie będzie miał wpływ na wybrany wcześniej cel. Jeśli zabraknie many, efekt nie jest podwajany. Czarodziej poświęca połowę swojej inicjatywy by oznaczyć cel. |
|||||
Pochłonięcie Artefaktu Specjalna zdolność bojowa. Bohater może pochłonąć artefakty będące w ekwipunku sojuszniczych jednostek, aby uleczać je i wskrzeszać w czasie walki. Liczba wyleczonych punktów życia wynosi 10 * poziom bohatera * (1 + X), gdzie X to liczba premii zawartych w artefakcie. Bohater traci 25% inicjatywy na tę czynność. |
|||||
Tajemna Wszechwiedza W księdze czarów bohatera zostają zapisane wszystkie istniejące zaklęcia. Bohater będzie mógł się nimi posługiwać na poziomie eksperckim. |
|||||
Do góry |