Ostatnio na naszym forum

  • Specjaliści od skryptów
    Autor: Specters, napisano 2 listopada 2018 Przejdź
  • Problem z edytorem NCF w H5
    Autor: Specters, napisano 27 września 2018 Przejdź
  • Mody do Heroes V
    Autor: Hayven, napisano 18 września 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Wielopole
    Autor: Tabris, dodano 17 września 2016 Zobacz
  • Gateway
    Autor: Hayven, dodano 22 marca 2016 Zobacz
  • Master of Disguise
    Autor: fiur, dodano 11 grudnia 2014 Zobacz

Znajomość runów

Runy w swojej istocie dość przypominają "zwykłe" zaklęcia, ponieważ tak jak one mają różne efekty, czas trwania i wzmacniają dany oddział na swój sposób. Istnieje jednak jedna zasadnicza różnica - Runy mogą być wykorzystywane tylko przez armie Fortecy. Ponadto, jednostka po użyciu Runy jeszcze w tej samej turze może wykonać dowolną akcję.

Runy są dość charakterystyczne, ponieważ zamiast punktów many bohatera, wykorzystują one zasoby naszego królestwa (drewno, rudę, rtęć, kryształy, klejnoty oraz siarkę; nie pochłaniają zasobów złota). Istnieją jednak pewne sposoby na to, by korzystać z Runów za darmo - zależy to od poziomu Znajomości Runów oraz ewentualnego posiadania Struktury Graala, jaką jest Płonące Kowadło.

Bohater zaznajamia się z Runami w chwili, gdy w danym mieście znajduje się Gildia Runiczna. Jest ona dość podobna do Gildii Magów, ponieważ oferuje 3 poziomy nauki, a także wraz z jej rozbudową oferuje coraz silniejsze Runy. Ich nauka przez bohatera nie wyklucza poznawania przez niego zaklęć, jakie może mu zaoferować Gildia Magów czy Kapliczki z zaklęciami na Mapie Przygody. Kapłani runów doskonale władają magią, jednakże inwestycja w Gildię Magiczną w miastach Fortecy jest dość kosztowna - pochłania szczególnie klejnoty i siarkę. Wiedza i Siła Czarów w statystykach bohaterów nie mają wpływu na potęgę Runów. Jednostki Krasnoludów mogą z nich korzystać jedynie raz w trakcie trwania danej bitwy.

Umiejętność główna
Podstawowa Znajomość Runów
Unikalny talent Kapłana Runów. Pozwala umieszczać w walce magiczne runy 1-2 kręgu na własnych jednostkach, dając im czasowo nowe właściwości i zdolności bojowe.
Zaawansowana Znajomość Runów
Unikalny talent Kapłana Runów. Pozwala umieszczać w walce magiczne runy 3-4 kręgu na własnych jednostkach, dając im czasowo nowe właściwości i zdolności bojowe.
Ekspercka Znajomość Runów
Unikalny talent Kapłana Runów. Pozwala umieszczać w walce magiczne runy 5 kręgu na własnych jednostkach, dając im czasowo nowe właściwości i zdolności bojowe.
Najwyższa Znajomość Runów
Unikalny talent Kapłana Runów. Pozwala na korzystanie z magicznych runów bez marnowania drewna i rudy.
Umiejętności podrzędne
Doskonałe Runy
Daje 50% szansy na niewykorzystanie zasobów przy aktywacji runów.
Potężniejsze Runy
Pozwala uaktywnić ten sam znak runiczny po raz drugi trzykrotnym kosztem zasobów.
Odświeżenie Runów
Pozwala odświeżyć umieszczony uprzednio na wybranej jednostce znak runiczny (losowy, jeśli jest ich więcej niż 1) i przedłużyć jego efekt, tracąc na to zaledwie 50% bieżącej inicjatywy.
Absolutna Ochrona
Zwykłe ataki przeciw jednostkom bohatera zawsze są pechowe. Szczęśliwe ataki zmieniane są na normalne. Jeśli wróg ma Szczęście Natury, efekty obu zdolności wzajemnie się znoszą.
Do góry