Ostatnio na naszym forum

  • Ekstremalna wiedza o Heroes V
    Autor: Hayven, napisano 19 kwietnia 2024 Przejdź
  • Pytania ogólne
    Autor: Dagon, napisano 25 marca 2024 Przejdź
  • Porady: Inferno
    Autor: ToWeRH3, napisano 13 lipca 2023 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Na ratunek Bulgariusowi
    Autor: FRogalskyy, dodano Zobacz
  • All for One
    Autor: Tabris, dodano Zobacz
  • HotSeat 4 Graczy
    Autor: Bobek-20, dodano Zobacz

Łańcuchy żywiołów

Łańcuchy Żywiołów to Talent Rasowy charakterystyczny tylko i wyłącznie dla frakcji Lochu. Umożliwiają one armiom i czarom Czarnoksiężników na zadawanie dodatkowych obrażeń od żywiołów. Talent ten jest zwłaszcza efektywny, gdy walczą ze sobą jednostki przeciwnych żywiołów.

W świecie Heroes of Might and Magic V występują cztery Żywioły, którymi są:

  • Woda
  • Ogień
  • Powietrze
  • Ziemia

Każda jednostka w grze i każdy czar zadający obrażenia przynależy do któregoś z Żywiołów (zmieniają się one co tydzień). Jednak aby móc korzystać z tego talentu, trzeba spełnić kilka warunków. Po pierwsze - z tej umiejętności mogą i potrafią korzystać tylko Czarnoksiężnicy. Po drugie, bohater musi posiąść umiejętność Podstawowe Widzenie, która umożliwia mu rozpoznawać żywioły oraz zadawać od nich dodatkowe obrażenia przy pomocy zaklęć. Po trzecie, Ołtarz Żywiołów (budynek dostępny w mieście) daje jednostkom możliwość korzystania z łańcuchów Żywiołów. Żywioły możemy zobaczyć w czasie walki armią Czarnoksiężnika oraz na ekranie miast Lochu.

Występują dwa rodzaje przeciwieństw między Żywiołami: Woda - Ogień oraz Ziemia - Powietrze. Uaktywniają się one w momencie, gdy żywioł jednostki/czaru naszego herosa jest przeciwny do żywiołu celu. Po pierwszej konfrontacji jednostek na polu bitwy ich żywioły są losowo zmieniane po to, żeby zapobiec ciągłym i tym samym przeciwieństwom w trakcie walki. Po bitwie jednostki powracają do swoich "przypisanych" Żywiołów. Efekt szczęścia ma wpływ na dodatkowe obrażenia od żywiołów analogicznie do zwykłych obrażeń.

Łańcuchy żywiołów działają w obie strony tylko gdy wrogiem jest również Czarnoksiężnik posiadający Podstawowe Widzenie. Wtedy ilość obrażeń będzie odpowiadać liczbie budynków i umiejętności, które posiada wrogi bohater. Jeśli przeciwnik nie jest Czarnoksiężnikiem, wrogie jednostki nie mogą skorzystać z łańcuchów żywiołów.

Umiejętność główna
Zniewalająca Magia
Unikalny talent Czarnoksiężnika. Częściowo usuwa magiczną ochronę i pozwala bohaterowi zadać 20% normalnych obrażeń stworzeniu, które w przeciwnym wypadku byłoby odporne na działanie czaru. Dodatkowo umożliwia bohaterowi korzystanie z Łańcuchów Żywiołów oraz zwiększa ich moc o 5%.
Lepszy Kontratak
Unikalny talent Czarnoksiężnika. W poważnym stopniu usuwa magiczną ochronę i pozwala bohaterowi zadać 40% normalnych obrażeń stworzeniu, które w przeciwnym wypadku byłoby odporne na działanie czaru. Dodatkowo umożliwia bohaterowi korzystanie z Łańcuchów Żywiołów oraz zwiększa ich moc o 10%.
Ekspercki Kontratak
Unikalny talent Czarnoksiężnika. Usuwa magiczną ochronę w połowie i pozwala bohaterowi zadać 50% normalnych obrażeń stworzeniu, które w przeciwnym wypadku byłoby odporne na działanie czaru. Dodatkowo umożliwia bohaterowi korzystanie z Łańcuchów Żywiołów oraz zwiększa ich moc o 15%.
Mistrz Zniewolenia
Unikalny talent Czarnoksiężnika. Prawie całkowicie usuwa magiczną ochronę i pozwala bohaterowi zadać 75% normalnych obrażeń istotom, które w przeciwnym wypadku byłyby odporne na działanie czaru. Dodatkowo umożliwia bohaterowi korzystanie z Łańcuchów Żywiołów oraz zwiększa ich moc o 20%.
Umiejętności podrzędne
Podstawowe Widzenie
Czarnoksiężnik może widzieć żywioły związane z poszczególnymi stworzeniami wroga, dzięki czemu może zadawać dodatkowe obrażenia oparte na żywiołach.
Wzmocnione Zaklęcia
Daje bohaterowi możliwość rzucania wzmocnionych zaklęć, które zadają 50% więcej obrażeń, ale kosztują dwa razy więcej many.
Mroczny Rytuał
Specjalna zdolność rasowa. Bohater spędza cały dzień na odprawieniu rytuału, który przywraca mu wszystkie punkty many. Zdolność ta może być użyta tylko na początku dnia.
Gniew Żywiołów
Dodatkowe obrażenia od żywiołów związane z działaniem Podstawowego Widzenia zostają podwojone.
Do góry