Heroes V

Akademia

Czarodziej
Atak 0
Obrona 0
Moc 2
Wiedza 3
Mana 30
Talent rasowy: Rzemieślnik
Cyrus
  Biografia

Cyrus skazany był na sukces, bowiem od najmłodszych lat wykazywał wielce obiecujące
połączenie naturalnych talentów i niesamowitej ambicji, czyli cech obecnych u wielu
znakomitych przywódców. Bezlitośnie torując sobie drogę w górę hierarchii, Cyrus stał się
młodym i dynamicznym Pierwszym z Kręgu. Co prawda z czasem jego talenty analityczne
utonęły pod rozbuchanym ego i tendencją do skąpstwa, lecz Cyrus wciąż jest Magiem o olbrzymiej potędze.

Specjalizacja
Zakrzywiacz Czarów Zwiększa szansę Magicznego Lustra na odbicie czaru we wroga, zamiast w losową jednostkę.
Umiejętności
Magiczne Zwierciadło Magiczne Zwierciadło - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Żelazny golem 0-3 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Oczyszczenie Oczyszczenie - brak -
Faiz
Faiz Biografia

Faiz znany jest w Srebrnych Miastach głównie ze względu na swoją paskudną facjatę, którą
zazwyczaj chowa pod chustą. Jego szramy są wynikiem starcia z Pustynnymi Orkami. Od
dnia tej potyczki zaprzątnięty dotąd przyjemnymi sprawami Mag stał się fanem niszczenia i
rujnowania. Po przejściu stosownego treningu, Faiz stał się mistrzem siania destrukcji przy pomocy magii.

Specjalizacja
Zakłócacz Specjalizuje się we Wrażliwości, więc ten czar nie tylko zmniejsza obronę celu, ale również zadaje obrażenia. Ich ilość zależy od poziomu bohatera.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Żelazny golem 0-3 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Wrażliwość Wrażliwość - brak -
Galib
  Biografia

Galib jest Dżinem, istotą duchową, lordem wśród wielu duchów żywiołów błąkających się po magicznym terenie, niewidocznych dla niewprawnego oka. Galib nie jest służącym, lecz
przyjacielem i sojusznikiem magów ze Srebrnych Miast, zasiada jako jeden z Kręgu wśród
przywódców gildii Czarodziejów. Wielu z jego ludzkich odpowiedników nauczyło się w
sposób przypadkowy odbijać zaklęcia przeciwnika, lecz wrodzone zdolności Galiba pozwalają mu w dużej mierze kontrolować ten efekt i określać, w co odbity czar ma trafić. Wrogowie starają się unikać używania przeciw niemu magii wiedząc, że czar może zostać odbity i ugodzić w ich własne oddziały.

Specjalizacja
Zakrzywiacz Czarów Zwiększa szansę Magicznego Lustra na odbicie czaru we wroga, zamiast w losową jednostkę.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Żelazny golem 0-3 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Oczyszczenie Oczyszczenie - brak -
Havez
  Biografia

Havez ma oko na wszystko, co jest dziwne i nietypowe. Jego osobiste wyposażenie to
niezwykła mieszanina przedmiotów z całego Ashan - ubrań z jedwabiu cienia z Ygg-Chall,
skórzanych wyrobów z Irollan, klejnotów z krasnoludzkich kopalń itp. Jego zainteresowanie rzeczami nietypowymi rozciąga się także na jednostki wojskowe. Przez wiele dekad studiował zachowania Gremlinów i wyspecjalizował się w trenowaniu i prowadzeniu do boju tych jaszczurowatych humanoidów.

Specjalizacja
Mistrz Gremlinów Specjalizuje się w Gremlinach. Są one silniejsze w zależności od poziomu bohatera.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Gremlin 20-29
Gremlin 20-29 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
L_HERO_BALLISTA Balista L_HERO_CATAPULT Katapulta
Jhora
  Biografia

Lotność umysłu Jhory pozwala jej na wyprowadzanie magicznych ataków w tempie
nieosiągalnym dla innych magów. Pierwszymi, którzy to odkryli, byli bandyci usiłujący
okraść karawanę, z którą Jhora wędrowała jako dziecko. Nagła nawałnica Starożytnych
Strzał, która spadła na atakujących, zmusiła ich do pospiesznej ucieczki w kierunku
pobliskich wzgórz.

Specjalizacja
Rozmawiający z Wiatrem Bohater ma szansę zwiększyć inicjatywę w walce, zależne od jego poziomu.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Żelazny golem 0-3 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Starożytna Strzała Starożytna Strzała - brak -
Maahir
  Biografia

Maahir nie jest wyjątkiem wśród Magów, biorąc pod uwagę ilość czasu, jaką poświęca na
studiowanie; całkiem wyjątkowy jest jednak sposób, w jaki to robi. Jako doświadczony
podróżnik Maahir poddaje swoje ciało niekończącym się próbom, wierząc, że tężyzna
umysłowa idzie w parze z tężyzną fizyczną. W rezultacie tego nastawienia na zdrowie i
możliwości umysłu, Maahir jest w stanie regenerować punkty many niesłychanie szybko.

Specjalizacja
Mistyk Bohater potrafi regenerować manę w walce. Prędkość regeneracji zależy od jego poziomu.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Żelazny golem 0-3 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Starożytna Strzała Starożytna Strzała - brak -
Narxes
  Biografia

Narxes jest wiernym wyznawcą poglądu, że sukces jest wypadkową precyzji, dokładności i
dbałości o detale. Będąc surowym i pedantycznym nauczycielem jest również prawdziwym
tyranem dla akolitów chcących zostać Magami. Nie żałują oni jednak godzin spędzonych
pod jego bezlitosnym okiem, ponieważ dzięki niemu rozumieją, że im więcej uczysz się w czasach pokoju, tym mniej cierpisz w czasie wojny.

Specjalizacja
Mentor Specjalizuje się w Magach. Magowie i Arcymagowie są bardziej skuteczni zależnie od poziomu bohatera.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Mag 1 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Pięść Gniewu Pięść Gniewu - brak -
Nathir
  Biografia

Podczas Wojny Szarego Sojuszu Nathir został wzięty do niewoli przez demony. Uwięziony w ich kopalniach siarki, jest jedną z zaledwie trzech osób, które przetrwały rewoltę w kopalni i uciekły. Nathir przedarł się przez ogniste pustkowia krainy Sheogh i dotarł w końcu do Srebrnych Miast, przysięgając, że od tej pory ogień zawsze będzie jego sługą, a nigdy więcej panem.

Specjalizacja
Władca Płomieni Zwiększa siłę czarów żywiołu ognia w zależności od poziomu bohatera.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Żelazny golem 0-3 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Kula Ognia Kula Ognia - brak -
Nur
  Biografia

Nur jest jedną z istot, które nie tylko są odporne na magię, ale też same są z natury
magiczne. Będąc mistrzynią medytacji i koncentracji umysłowej należącej do klasy Dżinów, Nur walczyła przy pomocy magii Chaosu w wielu światach i nabyła niezwykłej odporności magicznej. W wyniku swoich badań, praktyk i przygotowań, Nur jest w stanie ciągle i na bieżąco uzupełniać zapasy swoich punktów many.

Specjalizacja
Mistyk Bohater potrafi regenerować manę w walce. Prędkość regeneracji zależy od jego poziomu.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Żelazny golem 0-3 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Starożytna Strzała Starożytna Strzała - brak -
Razzak
  Biografia

Mądrość nie zawsze przychodzi z wiekiem. Po wielu dekadach nauki Razzak zdobył się na
eksperyment, który pozwoliłby mu na łatwe korzystanie z magii Ashan na wieki. Miał
szczęście, że przeżył i obecnie musi być noszony przez niewolników przez wzgląd na swój
częściowy paraliż. Eksperyment ten miał jednak i swoje dobre strony, ponieważ Razzak zajął się tworzeniem Golemów, które pomagają mu i zastępują w pewnym stopniu niesprawne kończyny.

Specjalizacja
Twórca Golemów Specjalizuje się w Golemach. Są one silniejsze w zależności od poziomu bohatera.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Żelazny golem 4-6 Żelazny golem 4-6
Żelazny golem 4-6 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Przyspieszenie Przyspieszenie - brak -
Zehir
  Biografia

Pobudliwy, uparty i energiczny - w taki sposób starsi magowie opisują Zehira. Zdecydował
się specjalizować w magii żywiołów twierdząc (i słusznie), że jeśli będzie w stanie kontrolować siły tak potężne jak żywioły, to da sobie radę również z każdą inną formą magii. Choć tytuł Pierwszego Maga Kręgu został przyznany temu młodzieńcowi by ukrócić walki wewnętrzne, to pozostali magowie Kręgu szybko się zorientowali, że Zehir już niebawem przewyższy ich pod względem umiejętności, i że stanie się to raczej za kilka miesięcy, niż za kilka lat.

Specjalizacja
Mistrz Żywiołów Za każdym razem, kiedy grupa przyjaznych jednostek ginie, na polu pojawiają się żywiołaki jako sojusznicy. Ich liczba zależy od poziomu bohatera. Dodatkowo zaklęcia Przywołanie Żywiołów i Przywołanie Feniksów są potężniejsze.
Umiejętności
- brak umiejętności - - brak umiejętności -
Jednostki początkowe
Gremlin 20-29 Kamienny gargulec 8-11
Żelazny golem 0-3 - brak jednostki -
Zaklęcia i machiny wojenne
Przywołanie żywiołów Przywołanie żywiołów - brak -
Jaskinia Behemota